Rempompen J7

Versnellingsbakken, transmissie, aandrijfassen, koppelingen, stuurinrichting, remmen, wielophanging, lagers

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Rempompen J7

Berichtdoor Rikkie » 04 okt 2004, 16:14

Hallo iedereen.

'k heb de laatste maanden echt geen tijd gehad maar nu ben ik er weer.

Ik ben nog steeds in het bezit van een J7 van '78 welke ik volledig wil restaureren/opknappen zodat ik er mee op vakantie kan.

Ik wist niet onmiddellijk hoe ik hier enkele foto's moest bijplaatsen, maar als je onderstaande link aanklikt, krijg je er toch enkele te zien.

Zoals je wel zult merken, heeft hij dus enige tijd buiten gestaan en is er nog wel redelijk wat opkuiswerk aan.

Doordat mijn J7 een hele tijd ongebruikt langs de kant heeft gestaan, dient natuurlijk wel het een en het ander vervangen te worden. En andere motor is geen optie, maar een must. Het blok was op vier plaatsen gebarsten en de meeste van mijn segmenten (of zoiets) waren stuk. Ik heb reeds een degelijke ruilmotor gevonden uit een Ford Sierra 2.3 Diesel (is identiek naar het schijnt), dus dat is geen probleem.

Ook moeten de twee achterste rempompjes vervangen worden. Zijn deze nog ergens te vinden? Zouden deze van een J9 passen?

Er moesten ook vier nieuwe banden op, en deze heb ik gevonden bij een bandenzaak bij mij in de buurt. Het waren geen nieuwe, maar wel amper gebruikt. Deze verdeler had nog een paar volledig nieuwe winterbanden (19 X 400) en nog een gebruikt paar, maar nog heel goede normale banden (ook 19 X 400). Dus wie er nog zoekt, geeft maar een seintje.

Groetjes.

Rikkie.

foto's: http://www.trustphotosite.com/Rikkie/Peugeot_J7/
Rikkie
 
Berichten: 19
Geregistreerd: 21 mei 2004, 16:05
Woonplaats: Tienen, B

Berichtdoor Jeetje » 04 okt 2004, 16:21

Dat is nog een beste klus, Rikkie!

Een nieuw motorblok is trouwens best prijzig. De vraag is of dat nog wel economisch verantwoord is.

De moed en durf om niettemin aan zo'n project te beginnen vind ik prijzenswaardig. Ik heb nog een slopertje staan met diverse onderdelen. Ik weet niet wat je zoekt, dus als je wilt weten of ik dat specifieke onderdeel nog heb, moet je even contact met me opnemen.
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor Rikkie » 04 okt 2004, 20:35

Wat dat prijzig zijn betreft, dat valt best mee. Ik heb een ruilmotor op de kop getikt voor 200 €.
Het enige dat ik verder nodig heb zijn die achterste rempompjes (worden ook wel de remcylinders genoemd dacht ik). De koppelingspompjes moeten we nog eens nazien en, indien niet meer mogelijk om deze te reviseren, ook vervangen.
Verder moet er eventjes gelast worden aan de uitlaat, maar dat is echt niet veel, en dan staat ie technisch in orde.
Wat de carrosserie betreft, wel hier dient vooral gewerkt te worden aan de rechter schuifdeur, achteraan rechts onder op de hoek, en aan de achterklep. Dit alles kan je zien op de foto's als je ze eventjes vergroot.
Het is de bedoeling om mijn J7 na deze werken volledig te overspuiten, liefst in dezelfde kleur.

Ik ben dus echt op zoek naar die pompjes. Als deze van een J9 zouden passen op mijn J7, dan is er een kansje dat ik er zelf wel aan kan geraken. Kan iemend mij vertellen of deze passen of niet? Of misschien weet iemand waar ik er nog kan vinden?

En Jeetje, zitten ze misschien nog op jouw slopertje?
Rikkie
 
Berichten: 19
Geregistreerd: 21 mei 2004, 16:05
Woonplaats: Tienen, B

Berichtdoor Jeetje » 04 okt 2004, 23:10

De remtrommels achter zitten er nog onder; dus ook de cilinders. Over de kwaliteit hiervan kan ik echter niets zeggen...
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen


Keer terug naar Aandrijving, koppeling, wielophanging, besturing en remmen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten