304 coupe S overgangsmodel

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

304 coupe S overgangsmodel

Berichtdoor micheldeman » 08 okt 2004, 11:59

Ik heb een 304 coupe gekocht. Dit is een S uitvoering, maar dan als een soort overgangsmodel. De wagen heeft een S-motor, velgen enz, maar een oud type dashboard met een losse toerenteller links in de hoek bovenop het dashboard gemonteerd. Schijnt allemaal originel peugeot te zijn. De wagen staat nog op Frans kenteken en is blijkbaar nooit in Nederland geleverd. Weet iemand hier meer over?
Bouwjaar is 1972, dus in het jaar van de introductie van de S.

Hebben we het hier over een uniek exemplaar?
micheldeman
 
Berichten: 217
Geregistreerd: 07 mei 2004, 14:57
Woonplaats: Boekel

Berichtdoor Steven » 08 okt 2004, 15:34

In het automuseum te Lohéac in Frankrijk staat er ook zo ene, de enige die ik tot nu toe zag.
Avatar gebruiker
Steven
 
Berichten: 1481
Geregistreerd: 25 jun 2004, 13:03
Woonplaats: Sint-Lievens-Houtem (Belgie)

Re: 304 coupe S overgangsmodel

Berichtdoor Martijn » 08 okt 2004, 22:32

micheldeman schreef:Ik heb een 304 coupe gekocht. Dit is een S uitvoering, maar dan als een soort overgangsmodel. De wagen heeft een S-motor, velgen enz, maar een oud type dashboard met een losse toerenteller links in de hoek bovenop het dashboard gemonteerd. Schijnt allemaal originel peugeot te zijn. De wagen staat nog op Frans kenteken en is blijkbaar nooit in Nederland geleverd. Weet iemand hier meer over?
Bouwjaar is 1972, dus in het jaar van de introductie van de S.

Hebben we het hier over een uniek exemplaar?


Hee, dat is vast dat coupeetje dat te koop stond bij diegene die ook nog een break en een donkergroene coupe had staan! Leuke auto. Dit is in ieder geval een overgangsmodel, inderdaad de introductie van de S. Toerenteller links bovenop het dashboard is origineel, ik heb er hier nog een instruktieboekje van liggen. Op zich zijn er in dir modeljaar veel coupes en cabrios gemaakt dus echt uniek is het niet, maar als je kijkt wat er over is dan zijn de coupeetjes in de minderheid. Worden vaak als donor voor cabrio's gebruikt! Binnen de PCN rijden denk ik nog een stuk of 5 van deze uitvoeringen rond.

Groeten
Martijn
Door te relativeren leef je misschien niet langer maar wel prettiger.
Avatar gebruiker
Martijn
 
Berichten: 2179
Geregistreerd: 28 apr 2004, 13:46
Woonplaats: Hilversum

Re: 304 coupe S overgangsmodel

Berichtdoor micheldeman » 11 okt 2004, 10:20

Martijn schreef:
micheldeman schreef:Ik heb een 304 coupe gekocht. Dit is een S uitvoering, maar dan als een soort overgangsmodel. De wagen heeft een S-motor, velgen enz, maar een oud type dashboard met een losse toerenteller links in de hoek bovenop het dashboard gemonteerd. Schijnt allemaal originel peugeot te zijn. De wagen staat nog op Frans kenteken en is blijkbaar nooit in Nederland geleverd. Weet iemand hier meer over?
Bouwjaar is 1972, dus in het jaar van de introductie van de S.

Hebben we het hier over een uniek exemplaar?


Hee, dat is vast dat coupeetje dat te koop stond bij diegene die ook nog een break en een donkergroene coupe had staan! Leuke auto. Dit is in ieder geval een overgangsmodel, inderdaad de introductie van de S. Toerenteller links bovenop het dashboard is origineel, ik heb er hier nog een instruktieboekje van liggen. Op zich zijn er in dir modeljaar veel coupes en cabrios gemaakt dus echt uniek is het niet, maar als je kijkt wat er over is dan zijn de coupeetjes in de minderheid. Worden vaak als donor voor cabrio's gebruikt! Binnen de PCN rijden denk ik nog een stuk of 5 van deze uitvoeringen rond.

Groeten
Martijn

Inderdaad die coupe en break. Beiden gekocht namelijk. De break voor mijn vrouw en de coupe uiteraard voor mij ;-)

Martijn: Ik neem aan dat die 5 stuks uit Frankrijk geimporteerd zijn?
Bestaan er ook cabriolets in deze overgangsuitvoering?
Ik neem ook aan dat het instructieboekje Franstalig is. Ik heb net even de vorige eigenaar gevraagd (moet de wagen nog gaan ophalen namelijk), bij de wagen zit ook nog het instructieboekje, idd. Franstalig.

Kijk ook even op http://micheldeman.000freehosting.com

Groet,

Michel
micheldeman
 
Berichten: 217
Geregistreerd: 07 mei 2004, 14:57
Woonplaats: Boekel

motorkap van een diesel?

Berichtdoor micheldeman » 12 okt 2004, 09:41

Op de coupe zit een motorkap die afwijkt van wat ik gewend ben. Er zit namelijk een bolling op en gaatjes voor montage van het 304 logo ontbreken. Op de site van www.hoeyng.nl lees ik het volgende:

1979
July: Einde productie van de Berline. De 1548cc diesel vervangt de 1357cc. De metalen monogrammen op de motorkap verdwijnen en achter worden plastieke plaatjes opgelijmd.
September: Veiligheidsriemen worden nu ook achter gemonteerd. De 1127cc motor gaat uit het programma. De motorophanging wordt aangepast aan die van de 305.

Dus ik vermoed dat de motorkap is vervangen. Dit is ook te zien aan de binnenzijde, waarvan te zien is dat deze is overgespoten. Als het een motorkap van de diesel betreft, geldt die bolling dan enkel voor de laatste diesel met grotere inhoud, waardoor waarschijnlijk de motorblokhoogte groter is, net als de 1500CC ten opzichte van de 1300CC van de 305?

Overigens, afgezien dat de motorkap niet origineel is, vind ik die bolling wel wat hebben. Maar gaatjes voor het 304 logo moeten er natuurlijk wel weer in komen.

Michel
micheldeman
 
Berichten: 217
Geregistreerd: 07 mei 2004, 14:57
Woonplaats: Boekel

Berichtdoor Gilletti » 12 okt 2004, 12:20

Heb je al ergens foto's van je coupé?

Dus als ik het goed begrijp heb je er een motorkap op zitten van een later bouwjaar. Ach logootje erop en klaar toch? :wink:
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Berichtdoor micheldeman » 12 okt 2004, 15:26

Gilletti schreef:Heb je al ergens foto's van je coupé?

Dus als ik het goed begrijp heb je er een motorkap op zitten van een later bouwjaar. Ach logootje erop en klaar toch? :wink:


Nee, nog geen foto's, de wagen staat nog in de loods bij de vorige eigenaar. Ik moet hem eerdaags gaan ophalen. Ik weet niet of je toevallig al eens op mijn site: http://micheldeman.000freehosting.com hebt gekeken. Daar staan wel foto's van de "nieuwe" break en de cabriolet, welke ik al bijna 20 jaar in mijn bezit heb. Maar foto's van de coupe zullen nog zeker volgen.

En wat de motorkap betreft, inderdaad, logootje erop en klaar. Daar ga ik in beginsel niet moeilijk over doen. Eerst de wagen technisch weer in orde zien te krijgen.
micheldeman
 
Berichten: 217
Geregistreerd: 07 mei 2004, 14:57
Woonplaats: Boekel

Berichtdoor JT » 12 okt 2004, 21:58

micheldeman schreef:Ik weet niet of je toevallig al eens op mijn site: http://micheldeman.000freehosting.com hebt gekeken.


Gekeken, maar wat een irri pop-ups....
En zo'n zgn spyware checker...
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor Mark » 12 okt 2004, 22:03

JT schreef:Gekeken, maar wat een irri pop-ups....
En zo'n zgn spyware checker...

Mag ik je Firefox aanbevelen, perfecte browser, perfecte popup-blocker!

www.mozilla.org/products/firefox/
Avatar gebruiker
Mark
 
Berichten: 2979
Geregistreerd: 17 maart 2004, 23:16

Berichtdoor JT » 12 okt 2004, 22:05

Goudenleeuw schreef:
JT schreef:Gekeken, maar wat een irri pop-ups....
En zo'n zgn spyware checker...

Mag ik je Firefox aanbevelen, perfecte browser, perfecte popup-blocker!

www.mozilla.org/products/firefox/

Mijn IE met SP2 blokt het ook netjes af.
Brutale adverteerders!
Een paar collega's gebruiken inderdaad die Firefox! Zijn daar ook heel tevreden over!
Laatst bijgewerkt door JT op 12 okt 2004, 22:06, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor Gilletti » 12 okt 2004, 22:05

micheldeman schreef:Ik weet niet of je toevallig al eens op mijn site: http://micheldeman.000freehosting.com hebt gekeken. Daar staan wel foto's van de "nieuwe" break en de cabriolet, welke ik al bijna 20 jaar in mijn bezit heb.


Yep, seen that. Mooie wagens hoor!
Is de Break nog helemaal roestvrij? Cabrio is ook leuk, zeker met een originele hardtop erbij.
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Berichtdoor micheldeman » 14 okt 2004, 09:55

Gilletti schreef:
micheldeman schreef:Ik weet niet of je toevallig al eens op mijn site: http://micheldeman.000freehosting.com hebt gekeken. Daar staan wel foto's van de "nieuwe" break en de cabriolet, welke ik al bijna 20 jaar in mijn bezit heb.


Yep, seen that. Mooie wagens hoor!
Is de Break nog helemaal roestvrij? Cabrio is ook leuk, zeker met een originele hardtop erbij.

De break heeft enkel wat probleempjes ter hoogte van de schotten achter de spatschermen (voor en achter), bekende plek :-(. Moet wel wat aan gedaan worden. Het ding is getectileerd, waardoor de bodem, subframe, enz geen enkele roestvorming vertonen. Ik heb enkel wat startproblemen. Het ding wil moeilijk starten in de ochtend, vochtproblemen waarschijnlijk, handchoke laat zich ook niet erg gemakkelijk bedienen waardoor de motor snel verzuipt heb ik de indruk. Ik moet de benzinepomp verwisselen. Het mebraam is gescheurd waardoor hij benzine lekt. Heb van de vorige eigenaar al een ander exemplaar gekregen, maar ook deze was helaas niet meer in orde. Maar weer opnieuw in de telefoon klimmen. Het interieur is nog in zeer goede staat. De laadruimte is nog als nieuw. Tja, nu nog even wachten op de coupe... en wellicht nog ooit een sedan :-)
micheldeman
 
Berichten: 217
Geregistreerd: 07 mei 2004, 14:57
Woonplaats: Boekel

Berichtdoor micheldeman » 14 okt 2004, 09:56

JT schreef:
micheldeman schreef:Ik weet niet of je toevallig al eens op mijn site: http://micheldeman.000freehosting.com hebt gekeken.


Gekeken, maar wat een irri pop-ups....
En zo'n zgn spyware checker...

Tja, gratis site...
micheldeman
 
Berichten: 217
Geregistreerd: 07 mei 2004, 14:57
Woonplaats: Boekel

Berichtdoor Mark » 14 okt 2004, 18:22

micheldeman schreef:
JT schreef:
micheldeman schreef:Ik weet niet of je toevallig al eens op mijn site: http://micheldeman.000freehosting.com hebt gekeken.


Gekeken, maar wat een irri pop-ups....
En zo'n zgn spyware checker...

Tja, gratis site...

Wat heb je voor access provider, zit daar geen homepageruimte bij?
Avatar gebruiker
Mark
 
Berichten: 2979
Geregistreerd: 17 maart 2004, 23:16

Berichtdoor wowo » 14 okt 2004, 20:12

Goudenleeuw schreef:
micheldeman schreef:
JT schreef:
micheldeman schreef:Ik weet niet of je toevallig al eens op mijn site: http://micheldeman.000freehosting.com hebt gekeken.


Gekeken, maar wat een irri pop-ups....
En zo'n zgn spyware checker...

Tja, gratis site...

Wat heb je voor access provider, zit daar geen homepageruimte bij?


Ik zet van alles neer bij www.fotopic.net ,je kan er enkel plaatjes kwijt maar het is gratis, zonder pop-ups etc.
Wouter
--
Peugeotloos
wowo
 
Berichten: 1708
Geregistreerd: 18 mei 2004, 11:03
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor micheldeman » 15 okt 2004, 10:17

Goudenleeuw schreef:
micheldeman schreef:
JT schreef:
micheldeman schreef:Ik weet niet of je toevallig al eens op mijn site: http://micheldeman.000freehosting.com hebt gekeken.


Gekeken, maar wat een irri pop-ups....
En zo'n zgn spyware checker...

Tja, gratis site...

Wat heb je voor access provider, zit daar geen homepageruimte bij?

Ik heb geen serviceprovider, ik gebruik mijn GPRS van de mobiel van mijn werkgever. Heb namelijk geen vaste telefoon of kabelaansluiting.
micheldeman
 
Berichten: 217
Geregistreerd: 07 mei 2004, 14:57
Woonplaats: Boekel


Keer terug naar 204/304

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten