rx-produkten van caprotech

Plaatwerk, lassen, lakken, kleurnummers, spuiten, bekleding etc.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

rx-produkten van caprotech

Berichtdoor 404musicboy » 31 okt 2005, 15:52

Beste Forumlezers,

Zijn er mensen op dit forum die ervaringen hebben met rx5, rx7, rx10 van caprotech en zijn er ook mensen die dit produkt zelf hebben verwerkt op hun klassieke peug.

Met vriendelijke groet,

een dagelijkse berijder van een zwarte 404
404musicboy
 
Berichten: 93
Geregistreerd: 14 feb 2005, 13:30
Woonplaats: beesd

Berichtdoor veen » 31 okt 2005, 21:31

Zoek eens op RX5 dan vind je wel wat
Avatar gebruiker
veen
 
Berichten: 369
Geregistreerd: 23 jul 2004, 12:44
Woonplaats: coevorden

Berichtdoor Mark » 31 okt 2005, 22:32

Avatar gebruiker
Mark
 
Berichten: 2979
Geregistreerd: 17 maart 2004, 23:16

Berichtdoor JT » 30 maart 2007, 08:54

Ter info:

RX5 en RX10 van Caprotech.
Heb er zojuist de achter- onderkant van de auto mee behandeld.

De RX5 is de laag die de roest inkapselt. Is een doozichtige gilmmende laag als het opgedroogd is. Het is veel dunner dan ik gedacht had.
De RX10 die erna op gaat moet de auto beschermen tegen allerlei meuk. steenslag, pekel, enz..
Ook dit is dunner dan ik gedacht had. Nadeel daarvan is dat de onderlaag wel afgedekt wordt (zwart), maar dat de structuur van de voorgaande lagen zichtbaar blijft...
De laag droogt, zoals ik het nu kan zien (8u55 's morgens en gisterenavond tot 23u30 aan het kwasten geweest) glimmend op.
Ook dat vind ik niet zo mooi.

Wellicht dat ik de wielkasten nog even bespuit met gewone bitac...
Of is dat niet verstandig?
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor Martijn » 18 apr 2007, 14:13

JT schreef:Wellicht dat ik de wielkasten nog even bespuit met gewone bitac...
Of is dat niet verstandig?


Bitak is een product op aardoliebasis, dus is onderhevig aan verdamping en uitharding. Laag wordt hard, gaat (miniscuul) scheuren en laat vocht door. Vocht blijft achter de laag plakken en komt door de cappillaire werking ver onder de laag terecht. Tegen de tijd dat de bitak laag erafvalt komt meteen een deel van je carrosserie mee. Geen fijn spul dus!

Ben dus geen voorstander van dikke lagen tectyl o.i.d. op de bodem en in wielkasten!
Door te relativeren leef je misschien niet langer maar wel prettiger.
Avatar gebruiker
Martijn
 
Berichten: 2179
Geregistreerd: 28 apr 2004, 13:46
Woonplaats: Hilversum

Berichtdoor JT » 18 apr 2007, 14:17

Motip heeft ook een product tegen steenslag.

Stone Chip - Oversprayable.

Ook mooi mat-zwart.
Goede corrosiewering en blijvend elastisch staat er op de spuitbus...
Is dat een idee? Of geeft dat hetzelfde probleem...
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor leffe 404 » 18 apr 2007, 14:33

Gewone tectyl (mat zwart) over je laag rx 10 spuiten, zo zit mijn bodem ook dicht, tectyl veroudert na 5 jaar, valt er af en de schone, gladde rx 10 blijft onaangetast zitten, opnieuw sprayen, klaar.
Als je alle tijd hebt, kom je altijd te laat...
Avatar gebruiker
leffe 404
 
Berichten: 1500
Geregistreerd: 13 apr 2004, 12:46
Woonplaats: Leidschendam

Berichtdoor JT » 01 mei 2007, 11:17

Kun je met RX5 ook aluminium beschermen?

De Silentblocks van de achter-traverse zitten vast op een stuk aluminium.
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor leffe 404 » 01 mei 2007, 17:19

Ja zolang t niet te erg gecorrodeerd is.

Maar aluminium duur lang hoor voordat t doorgerot is, dat overleeft jou ...
Als je alle tijd hebt, kom je altijd te laat...
Avatar gebruiker
leffe 404
 
Berichten: 1500
Geregistreerd: 13 apr 2004, 12:46
Woonplaats: Leidschendam


Keer terug naar Carrosserie en interieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten