wat kan allemaal omgewisseld worden met een j7-j9?

Voor D3, D4, J7, J9.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

mag je een j9 slopen ten bate van een j7?

ja
12
80%
nee
2
13%
ik wel, jij niet
1
7%
 
Totaal aantal stemmen : 15

wat kan allemaal omgewisseld worden met een j7-j9?

Berichtdoor joost » 18 dec 2004, 13:47

ik kan aan een j9 komen, die ik koop voor de indenor diesel.... nou vraag ik me af, een j9 met schuifdeuren en frietklep (1983), plus een j7 uit 1976 pz10 (heb ik): IS DAT COMPATIBEL QUA ALLES? vast niet...

-motor kan (ook steunen?).
-dakbedekking kan (andere thread)
-wielen/vering kunnen

hoe zit het met het plaatwerk?
hoe zit het met de stuurkollom (stuurbekrachtiging)?


bvd, Joost
there are thing that are known and there are things that are unknown, between them are doors...
joost
 
Berichten: 15
Geregistreerd: 28 nov 2004, 22:28
Woonplaats: maastricht/frankrijk

Berichtdoor 205GRIFFE » 18 dec 2004, 13:59

@Joost

Als je die J9 toch al koopt voor de motor en er zijn andere onderdelen die je voor je J7 kan gebruiken dan doe je dat toch gewoon. De rest van de onderdelen verkoop je gewoon weer aan J9 rijders die op zoek zijn naar onderdelen.

Ook vind ik dat er best af en toe een Pug als donor mag dienen voor het "hogere doel". Je doel is namelijk een andere Pug "in leven houden". :wink:

Grt. Martijn

P.S. Waarom helemaal een poll???

:mrgreen:
Afbeelding
- 205 GTi 1.9 16V Bleu Miami
- 205 GTi 2.0 16V Gris Sorrento
- 208 GTi 1.6 16V THP Gris Shark - 27/7 besteld
Avatar gebruiker
205GRIFFE
Moderator
 
Berichten: 985
Geregistreerd: 06 aug 2004, 00:37
Woonplaats: Hoorn | Lochem

Berichtdoor joost » 18 dec 2004, 14:18

Omdat ik niemand tegen het lijf wil stoten...
Een voorbeeld, een vriend van mij spaart golf 1 uit 1983, daar heb ik persoonlijk de affiniteit mee die ik ook voel tegenover een fiat panda (=niet veel), MAAR, je kan hem tot het bot krenken als je teveel afgeeft op die dingen.
In deze situatie is het nog wat anders, ik zit op een forum met freaks voor de j7 maar ook de j9, dus als er veel mensen zijn die vinden dat je het niet kan maken overweeg ik evt de benzine motor uit mijn j7 in de j9 te installeren en de j9 in redelijke staat te verkopen.
Ook kan er natuurlijk op de onderdelen gespeeld worden, maar dat vind ik geld halen uit niets, knap ik hem liever een beetje op...
Of mensen zeggen, die wat je wil, maar geef mij ook dit specifieke lullige dingetje zodat mijn peugeot weer helemaal orgineel is, als dat nou veel gebeurd stel ik hem op dit forum beschikbaar als sloopauto tegen een normale prijs, ik hoef er geen winst op te maken...

vandaar een poll...

ik heb op moment ruzie met het knipperlicht/noodlicht, dus ik ga eens verder met mijn amp metertje!
there are thing that are known and there are things that are unknown, between them are doors...
joost
 
Berichten: 15
Geregistreerd: 28 nov 2004, 22:28
Woonplaats: maastricht/frankrijk

Berichtdoor Jeetje » 18 dec 2004, 16:18

Wat voor ruzie heb je?

Als je het probleem hebt dat ik ook heb (knipperlicht functioneert niet, maar wel het alarmlicht), is het probleem op te lossen -zo schijnt- door een nieuwe alarmlichtschakelaar te monteren... :wink:
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor joost » 18 dec 2004, 19:08

dat probleem had ik niet en heb ik nu wel :roll:

niks deed het meer maar na een knipperrelais, richtingaangever en alarmknop heb ik het alarmliucht weer aan de praat gekregen... Ik heb dat knopje uit elkaar gehad, maar dat hadden ze wel iets beter mogen doen bij peugeot, net als de bougieskabels (ook orgineel, die vonkten door het rubber terwijl ze niet beschadigd/hard waren), al ben ik over de rest van de orginele bedrading helemaal niet ontevreden.

de hele bus en blok is nu zo een beetje los in mijn handen geweest, peugeot kon dat vroeger blijkbaar allemaal een stuk beter als nu! Alleen dat plaatwerk, hè... Roestig, roestiger, peugeot (met een gedeelde verantwoordelijkheid van de vorige :twisted: eigenaren :twisted: natuurlijk).

ik zou toch graag willen weten of dat plaatwerk van de j9 1983 (achterkleppen (frietklep versie j9), vooruit plaatwerk en zij-schuif-deuren op de j7 1976 (ook schuif en frietklep) passen?
there are thing that are known and there are things that are unknown, between them are doors...
joost
 
Berichten: 15
Geregistreerd: 28 nov 2004, 22:28
Woonplaats: maastricht/frankrijk

Berichtdoor Jeetje » 18 dec 2004, 19:53

Ik zou het niet weten... Meten is weten... Gewoon eruit draaien en vervolgens passen. Lijkt mij het beste en het handigst!
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

j9/7

Berichtdoor jos overvliet » 19 dec 2004, 22:07

Alles van de j9 past ook op de j7,alleen het plaatwerk niet .
vwb de ombouw van benzine naar diesel .
Let op je kenteken!!!!!!!! :shock: :shock:
een peugeot roest niet , maar keert terug naar de natuur en deze dan "" een peugeot beschikt over ongekende krachten maar ,god bewaar me, ik kan ze niet vinden"" """"JOS""""
jos overvliet
 
Berichten: 138
Geregistreerd: 13 jun 2004, 21:36
Woonplaats: varsselder

J7 / J9

Berichtdoor jan eend + » 25 dec 2004, 13:39

Hallodaar. Veel onderdelen uit een J9 zijn bruikbaar in een J7. De bedrading is anders, en bij ombouw van '73 benzineJ7 naar '91-er dieselmotor (uit een J9) kom je nogal wat tegen, weet ik uit ervaring. Teveel om zo even op te noemen op deze plaats lijkt mij, maar neem gerust kontakt op. Geld overigens ook voor andere geinteresseerden !! Als je deurtjes voor onder de frietklep over mocht houden hou ik me aanbevolen (inkluis de scharnieren !), ongeacht de staat. Suk6 en groetz, Vanjan.
jan eend +
 
Berichten: 1502
Geregistreerd: 22 jun 2004, 12:27
Woonplaats: Grunn'

J7 / J9

Berichtdoor jan eend + » 26 dec 2004, 01:25

Hoi. Nog even ter aanvulling, de voordeuren van de J9 zijn korter dan die van de J7. Bij de J7 zit een 'treeplankje', wat bij de J9 anders is opgelost. Je moet dus de J9 deuren verlengen om ze te kunnen gebruiken in een J7. En de onderkangt van de deuren is nu net het probleem wat betreft roest en zo....Veel plezier verder, groetz, Vanjan.
jan eend +
 
Berichten: 1502
Geregistreerd: 22 jun 2004, 12:27
Woonplaats: Grunn'


Keer terug naar J7/J9

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten