welke startmotor?

Voor D3, D4, J7, J9.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

welke startmotor?

Berichtdoor babcity » 28 dec 2004, 16:12

hallo

ik ben voor mijn j7 bus op zoek naar een startmotor maar nu ben ik twee type tegen gekomen

mijn vraag zijn deze universeel uitwisselbaar.

met andere worden is de startmotoren van paris-rohne het zelfde als die van ducel?

op mijn bus zit die van paris rohne en hij is uit 77

groetjes jeroen
babcity
 
Berichten: 28
Geregistreerd: 19 apr 2004, 09:16

Berichtdoor timda » 01 jan 2005, 13:52

Beste Jeroen,
Als je wat nummers kunt vermelden heb ik het zo voor je uitgezocht, de mijne heb ik net vervangen, dus ben ondertussen helemaal bekend met startermotors van een J7, Wat ik je sowieso kan melden is dat je er eentje moet hebben met 9 tanden, 2 bevestigingsbouten, in ontelbaar veel merken leverbaar, (ook nieuw) maar meestal kun je met een veel goedkopere oplossing volstaan, reviseren. Ook 2de hands is er wel aan te komen. die van een 504 zou ook moeten passen. Ik heb er zelf ook een oude Ducel opgezet, daar mijn oude paris-rohne volledig uit de tin was gesmolten, oorzaak: te lang achtereen starten. :oops:
Hier in Breda zit een goede startermotorgoeroe waar ik mijn informatie lospulk :wink:
stuur maar een pbtje voor zijn telefoonnummer
je voelt je lekkerder in een oude peugeot http://s1.bitefight.nl/c.php?uid=39708
timda
 
Berichten: 14
Geregistreerd: 01 jan 2005, 12:38
Woonplaats: BREDA

Berichtdoor Mark » 01 jan 2005, 14:38

Ff voor de helderheid van deze topic: de genoemde merken zijn Paris-Rhone en Ducellier. Succes met de klus!
Laatst bijgewerkt door Mark op 01 jan 2005, 23:43, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
Mark
 
Berichten: 2979
Geregistreerd: 17 maart 2004, 23:16

Berichtdoor JT » 01 jan 2005, 15:20

De startmotor voor J7 en 504 is volgens mij dezelfde.
Ik heb de mijne moeten uitwisselen vorig jaar, heb het andere merk gekocht en alle aansluitingen en bevestigingsgaten/bouten/moeren zitten op dezelfde plek...
Ze zien er inderdaad wel iets anders uit...
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor babcity » 16 maart 2006, 22:39

nou het heeft even wat tijd nodig maar dan heb je toch wat. ik heb in frankrijk een startmotor van een j7 gehaald die daar langs de weg stond. Maar ook deze paste niet op mijn j7. Nu heb ik het relais en het binnenwerk overgezet naar mijn oude startmotor.

en je raad het al ik heb sinds lange tijd weer mijn motor rond zien draaien. komend weekend ga ik hem proberen te starten. Dan hebben we dit probleem ook weer opgelost en komt mijn restauratie project steeds dichter bij de keuring. :D
babcity
 
Berichten: 28
Geregistreerd: 19 apr 2004, 09:16

Berichtdoor Jeetje » 16 maart 2006, 22:55

Mocht dat nou niet lukken; ik heb nog een J7-startmotor in de opslag liggen...

Je kunt even komen kijke of dat een geschikte is! Over de prijs worden we het dan wel eens!
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen


Keer terug naar J7/J9

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten