update vrijdag 22 febr.:
een snipperdag genomen om onderdelen te halen bij Snuverink.
Maar, eerst naar het werk
naar onze staalafdeling om de achterdemper waarvan de eindpijp is dubbelgevouwen, te repareren.
Warmgestookt en buigen maar.
Bleef ovaal, ook door de scherpe knikken, dus doorgeslepen, beide uiteindes rondgeklopt en daarna weer aan elkaar gelast.
Na de koffie naar Snuverink gereden.
De katalysator lag klaar, netjes gedemonteerd. Kraag ( trompetje ) is slecht, daar moet een nieuw stuk aan.
Subframe onder een 306 XSi vandaan gehaald en de rechter motorsteun.
Naar mijn favoriete autowasplaats gereden, de 205 XS gewassen en het subframe ontvet en schoongespoten.
Ook nog een reparatie-trompetstuk gehaald voor de katalysator.
.
.
verrroeste trompet eraf geslepen, reparatietrompet op maat gemaakt en gelast. Diverse lassen van het hiiteschild waren gescheurd, dus meteen gelast.
.
.
alles in de zink en daarna in hittebestendige lak.
.
.
update zaterdag 23 febr.:
motorkap weer gedemonteerd, het bevestigingspunt van het rechter-motorkapscharnier
is vervormd, dus herstellen. Een van de moeren was los, hoe krijg ik die weer vast?
Door dit haakse stuk ijzer, een M6-bout en een elastiek wordt de moer op plaats gehouden,
en kon ik het plaatwerk weer in het groefje van de moer drijven met een bijteltje.
.
.
Het sleepoog had al flinke roestplekken, dus ook even behandelen. Met de 3M-schijf ontroest,
en met verf uit de spuitbus gelakt. ( Flexa hoogglans zwart, Gamma ).
.
.
de gerepareerde gedeeltes onder handen genomen: lasrupsjes afgeslepen, in de zink gezet, nadenkit aangebracht en afgelakt in Rouge Lucifer.
.
.
nogmaals het sleepoog, nu laten drogen.
Wel vreemd, 2 sleepogen boven elkaar ( bij cabrio en XSi )
.
.
Dit is het rechter schermsteuntje. Terugbengen in originele vorm bleek véél lastiger dan gedacht,
maar toch gelukt. In de zink gezet en 's avonds gelakt in Rouge Lucifer.
.
moe en voldaan een lekker pilsje gepakt, het waren weer 2 leuke klusdagen.
tot zover voor vandaag, grt, Harrie