update zaterdag 10 mei:
De hogedrukleiding die ik vrijdag van een sloop306 heb gedemonteerd,
moet de lekke leiding vervangen. Dus: het subframe er maar weer onderuit...
Dat ging snel, de bouten zijn er al aan gewend
De vervangende leiding goed schoongemaakt en gespoten, hopelijk is deze goed en BLIJFT die eronder..
ATF afgetapt, oude leiding gedemonteerd. Nu het subframe eronderuit is, kan ik er
veel beter bij. Nu ook een doordachte werkvolgorde aangehouden.
.
.
^ het hoesje om de stuurhulpcylinder ( oranje plastic vod ) is kapot, daar had ik nog
een mooi en kwalitatief veel beter hoesje voor liggen, die gemonteerd. Ben er zéér tevreden over
.
.
^ barstjes en een deukje met haarscheurtjes in het differentieelhuis....(opm.: blauwe kleur komt door blauwe zeil onder de auto)
Er hangt telkens een beetje olie aan de aftapplug van het differentieel/versnellingsbak.
Afgeveegd, even later al weer nat....
Differentieelhuis goed schoongemaakt. Er zit een barst en een deukje in,
dat gedeelte is door het ongeval hard tegen het subframe geknald..
De olie druipt uit het deukje met haarscheurtjes. Wat nu?
2K Epoxylijm aangemaakt, plek zeer goed schoon en vetvrij gemaakt, en epoxylijm aangebracht.
Die droogt zeer snel, en 's avonds was het nog steeds dicht
Alweer een tegenslag overwonnen. En daar heb ik er al een paar van gehad..
Uitlaat lekt nog iets bij overgang kathalysator en middendemper, effe hersteld.
Aan het eind v.d. middag ATF afgevuld, systeem ontlucht. Alles is O.K. en lekvrij.
Auto weer op z'n wieltjes gezet. Even heen en weer rijden, plots remmen.
Daardoor zetten de silentblocks van de wieldraagarmen zich, en kon ik de bouten definitief vast zetten.
Tijdens het heen en weer rijden zakte de uitlaat naar beneden...
Nu DAT weer! Er zit nergens een steun aan de carrosserie of aan de middenpijp, die daar volgens microfiche en ServiceBox wél moet zitten...
Daar moet ik dus zelf maar iets voor maken. grt, Harrie