door danielmeulen » 31 maart 2016, 10:55
Vorig jaar tijdens mijn reis door Sri Lanka ook een paar Peugeots gezien, maar wat jij schrijft: wanneer je beseft dat je een foto moet maken, is de auto al weer een paar honderd meter verder... Sri Lanka is overigens niet echt een land om Peugeots te spotten: Het was een Engelse kolonie, en nu rijdt er vooral veel Japans spul rond.
Ik weet nog goed dat ik een 504 zag rijden waarvan alle lak er af gebrand was. Ook een mooie 304 in vrijwel nieuwstaat gespot. Bij de brandweerkazerne van Kandy zag ik een prachtige brandweerwagen uit de jaren '30. In perfecte staat, geheel compleet. Ik zal binnenkort eens een foto toevoegen.
Anders was het afgelopen jaar in Cambodja: Daar trof ik voor ons hotel een prachtige Citroen Traction cabrio. Ook in Vietnam een paar prachtige Tractions gezien. In deze landen loop je een grotere kans om zulke wagens te spotten, omdat de Fransen erg goed voor hen zijn geweest afgelopen honderd jaar. Maar... Door alle oorlog en ellende is zijn de mooiste wagens allang verdwenen.
Wil je echt mooie wagens zien? Ga dan gewoon naar een clubdag of naar Reims in het voorjaar...
Rosengart LR4N2 1938
Rosengart tracteur 1938
203 Bachee 1956
307 break 2.0 hdi 90pk 490k km
406 break 2.2 hdi 136pk 380k km
Eerder o.a. 203 fourgonnette, 205, 206, 405 break, 406 break, 2x 406 coupe 2.0