Hydrovac

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Hydrovac

Berichtdoor 404 » 09 jan 2005, 21:56

Vier trommelremmen (non-hydrovac) en de remservo van de schijfrem-404? Werkt dat? In dat geval: TOP! :D
404
 
Berichten: 892
Geregistreerd: 02 apr 2004, 21:14

Berichtdoor JT » 09 jan 2005, 21:58

Veilig idee!
Die site waarnaar je verwijst is nogal traag, ik wacht al 5 minuten...

Die auto ziet er, ik heb hem in het echt bij je gezien, schitterend uit.
Als ik 404 fanaat was zou ik zeker gaan kijken!
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor L'Animal » 09 jan 2005, 22:01

JT schreef:Veilig idee!
Die site waarnaar je verwijst is nogal traag, ik wacht al 5 minuten...

Die auto ziet er, ik heb hem in het echt bij je gezien, schitterend uit.
Als ik 404 fanaat was zou ik zeker gaan kijken!


Ben toch wel nieuwsgierig geworden, maar je hebt gelijk. Ik kan ondertussen wel een berichtje schrijven want het is idd laaaaannnnnggggzzzzaaaammmm
Avatar gebruiker
L'Animal
 
Berichten: 283
Geregistreerd: 23 sep 2004, 21:24
Woonplaats: Duiven

kan slotje op

Berichtdoor Pininfarina504 » 09 jan 2005, 22:11

kan slotje op
Laatst bijgewerkt door Pininfarina504 op 17 jan 2007, 11:02, in totaal 1 keer bewerkt.
Pininfarina504
 
Berichten: 2497
Geregistreerd: 07 aug 2004, 10:42
Woonplaats: Gilze-Rijen

Berichtdoor Gilletti » 09 jan 2005, 22:30

Ook ik heb de bewuste 404 familiale live mogen aanschouwen. Inderdaad een erg mooie en originele wagen.
En ja, deze 404 fanaat zou hem ook HEEL graag willen hebben, maar heeft o.a. geen voldoende ruimte tot zijn beschikking....
Misschien dat Wim hem nog een paar jaar voor me wil laten staan? :wink:

Nog even terug komend op de remmen:
Begrijp ik het goed dat hier dus wordt beweerd dat ombouw van mijn hydrovac remsysteem naar een conventioneler systeem beter en veiliger zou zijn?

Ik moet wel toegeven dat de hydrovac af en toe kuren heeft. Als ik ga rijden dan licht het lampje op het dashboard ook meestal tijdelijk rood op en moet ik altijd even een paar keer "proefremmen" voor het systeem op druk is.
Daarnaast piepen de remmen momenteel ook best wel. Er is al door diverse mensen naar gekeken, maar er zijn geen gekke dingen geconstateerd... :?:

Aan de andere kant lijkt het me wel erg zonde om de originaliteit van mijn wagen teveel aan te tasten door de hydrovac te verwijderen. :-|

Edit: typfout
Laatst bijgewerkt door Gilletti op 09 jan 2005, 23:12, in totaal 2 keer bewerkt.
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Berichtdoor Michael » 09 jan 2005, 22:51

even een paar dingen:
kijk de hydrovac aub even goed na als het lampje regelmatig gaat branden en hou het remvloeistof niveau in de gaten, zonder zichtbare lekkage en met remolie verlies is het een intern lek in de hydrovac.

Mocht je vragen hebben? bel of mail gerust en...
voor een fles wijn help ik je graag met de revisie, maar dan wel een setje kopen bij de 404 vereniging.

een hydrovac is een fantastisch systeem en ondanks de spook verhalen best eenvoudig.

Voor een extra remkracht op auto's zonder bekrachtiger is er een Canadees bedrijf die een "Hydrovacvariant" produceerd veel toegepast op dikke Americanen als de vrouw des huizes met twee voeten op het royaal uitgevallen rempedaal moest gaan staan. ws zijn ze daarom twee voeten breed.
Ik heb zo'n systeem uitgeprobeerd maar de benogigde 1,6 remdruk verhoging haalde deze niet, dus geen alternatief voor de hydrovac maar wel voor de oude type's
En zo hebben we toch op een antwoord op de eerst gestelde vraag.

groet Michael :wink:
404 familiale
404 pick-up 1972/78/79 werkpaarden
404 pick-up kipper
404 oplegger combinatie
404 coupe 1967 grijs
404 pick up verlengd
404 pickup "DANGEL"
403 pickup
504 pickup en sedan
202 pickup
Avatar gebruiker
Michael
 
Berichten: 1239
Geregistreerd: 31 maart 2004, 22:59
Woonplaats: brummen

Berichtdoor Pininfarina504 » 09 jan 2005, 23:15

Michael,
jij bent de specialist bij uitstek en weet er veel meer van als ik.
Dus voor echt wijze raad omtrent hydrovac en meer verwijs ik mensen graag naar jou.
Het is dat ik toevallig zo'n auto heb staan en dat het me een aanbevelenswaardig alternatief leek, want het werkt feilloos en is op zich geen kostbare oplossing.
Ps als je mijn hydrovac nog een keer repareert krijg je wel drie flesjes hele goeie en lekkere wijn.
Groetjes Wim
205 1.4,97.
Peus 504Ti,78,gris fum, Paris.
Peus 504GL, Aut,73, blue mét, nwst, Elzas
Peug 504GL,vert mét,Ned auto.
Peus 404,aut,71,blue, Elzas.
Peus 404, groen, 69, Z-Fr
Peus 404, Fam zwart,70,ex-prefect Paris.
Pininfarina504
 
Berichten: 2497
Geregistreerd: 07 aug 2004, 10:42
Woonplaats: Gilze-Rijen

Berichtdoor Gilletti » 09 jan 2005, 23:19

Michael schreef:
Mocht je vragen hebben? bel of mail gerust en...
voor een fles wijn help ik je graag met de revisie, maar dan wel een setje kopen bij de 404 vereniging.


Dank voor je reactie. Momenteel ligt er wel af en toe een klein plasje olie onder de wagen. Heb nog niet kunnen achterhalen waar het precies vandaan komt. Zou dus goed de hydrovac kunnen zijn... :oops:

Je aanbod wil ik daarom ook graag ter harte nemen!
Ik ga even op onderzoek uit en laat t.z.t. even van me horen.
(Het kan wel even een paar weekies duren, want ik kan helaas niet dagelijks met mijn auto bezig zijn.)
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Berichtdoor Michael » 10 jan 2005, 19:12

ha die Wim, specialist bij uitstek?
je weet het he " hoe meer je weet, deste meer je er achter komt dat je zo weinig weet" javascript:emoticon(':roll:')javascript:emoticon(':wink:')
weet ik nou veel of weinig ? en komt dat omdat ik weinig weet of omdat ik er achter kom dat ik zo weinig weet en laat ik dat zo of....... voor dat je het weet wordt je opgenomen.

maar goed de door jou gebruikte bekrachtiger is een mooie oplossing voor de eerste modellen, maar niet als vervanger voor de "Hydrovac modellen" dus de '65 + ers.Hier schiet de drukverhoging duidelijk te kort en moet je met beide voeten op de rem. :roll:

ps hoe was het bij onze vriend in Haaren?
jammer je niet gesproken te hebben.
404 familiale
404 pick-up 1972/78/79 werkpaarden
404 pick-up kipper
404 oplegger combinatie
404 coupe 1967 grijs
404 pick up verlengd
404 pickup "DANGEL"
403 pickup
504 pickup en sedan
202 pickup
Avatar gebruiker
Michael
 
Berichten: 1239
Geregistreerd: 31 maart 2004, 22:59
Woonplaats: brummen

Berichtdoor Pininfarina504 » 10 jan 2005, 23:49

Ben ik niet geweest Michael, ben al bijna nooit thuis en ik weet hoe het er uit ziet aldaar.
Ik geef toe Michael, je hebt er potverdorie nog meer verstand van als ik, toch wil ik het een keer uitproberen op een hydrovac 404.
Vriendelijke groetjes,
Wim
205 1.4,97.
Peus 504Ti,78,gris fum, Paris.
Peus 504GL, Aut,73, blue mét, nwst, Elzas
Peug 504GL,vert mét,Ned auto.
Peus 404,aut,71,blue, Elzas.
Peus 404, groen, 69, Z-Fr
Peus 404, Fam zwart,70,ex-prefect Paris.
Pininfarina504
 
Berichten: 2497
Geregistreerd: 07 aug 2004, 10:42
Woonplaats: Gilze-Rijen


Keer terug naar 404

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten