retourleiding benzinetank

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

retourleiding benzinetank

Berichtdoor micheldeman » 26 okt 2004, 10:07

Ik ben tijdens mijn turbo ombouwproject van mijn 304 erachter gekomen dat ik een electrische benzinepomp dien te gaan monteren. Immers, de carburateur zal nu door de turbo onder druk komen te staan, en zal derhalve in plaats van benzine aan te zuigen, de benzine eruit willen gaan duwen zodra de turbo inkomt en de druk in de venturi hoger wordt dan de mechanische benzinepomp waarschijnlijk aan kan leveren. Op de renault 5 GT turbo zit bij de tank een benzinepomp gemonteerd die via een benzinedrukregelaar de benzine ofwel in de flotterkamer duwt, danwel benzine via een retourleiding terugvoert naar de tank. Deze benzineregelaar wordt aangestuurd door de turbodruk die op de luchtinlaat staat. Nu heb ik niet zoveel zin om mijn huidige tank te voorzien van een 2e aansluiting voor de retourleiding, want die zit immers niet op de 304. Nu vroeg ik mij af hoe dat met de diesel uitvoering zit. Zit daar toevallig wel een retourleiding op de tank. Immers, de diesel heeft volgens mij een ander pompmechanisme dan de bezine-uitvoering.
Heeft iemand anders nog een suggestie?
micheldeman
 
Berichten: 217
Geregistreerd: 07 mei 2004, 14:57
Woonplaats: Boekel

Berichtdoor micheldeman » 10 jan 2005, 06:03

Is er niemand die weet of een 204/304 diesel een retourleiding op de benzinetank heeft?
micheldeman
 
Berichten: 217
Geregistreerd: 07 mei 2004, 14:57
Woonplaats: Boekel

Berichtdoor veen » 10 jan 2005, 20:45

Afbeelding
volgens deze foto van een 204 diesel heeft hij wel een retourleiding
Avatar gebruiker
veen
 
Berichten: 369
Geregistreerd: 23 jul 2004, 12:44
Woonplaats: coevorden

Berichtdoor micheldeman » 13 jan 2005, 14:12

veen schreef:Afbeelding
volgens deze foto van een 204 diesel heeft hij wel een retourleiding


te gek! Bedankt voor de info. Heeft iemand toevallig een dieseltank liggen. Ik zou er zeer mee geholpen zijn.

Groet,

Michel
micheldeman
 
Berichten: 217
Geregistreerd: 07 mei 2004, 14:57
Woonplaats: Boekel


Keer terug naar 204/304

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten