beste liefhebbers van klassieke Peugeot's.
ik vernam, dat een garagebedrijf in het midden van het land,
eigenaren van klassieke Peugeot's met injectiemotoren, adviseerd om MolyKote in de benzine te mengen.
Dit zou de levensduur van de elektrische brandstofpomp verlengen.
(betreft de elektrische pomp bij 404, 504 met Kügelfischer-injectie KF5, KF6 en XN2 ; én V6 injectie ( 504, 505, 604 ; o.a. TI, STI en GTI )
Bij deze benzinepompen ( die bij de achtertraverse zitten ) draait ook het gehele anker in de benzine, dus ook de koolborstels en collector
zitten 100% in benzine.
De grafiet in MolyKote maakt kortsluiting ! De gleufjes in de collector komen vol te zitten, en de ( toch al zeldzame voor Kugelfisher...! ) pomp
zal juist snel een stille dood sterven
Doe dus geen grafiethoudende smeermiddelen in de benzinetank
grt, Harrie