Dit mooie voorjaar komt voor mijn sector (logistieke dienstverlening in de sierteelt) natuurlijk als geroepen, maar met een aantal gebroken weekenden op een rij zodoende niet veel tijd en puf over om aan de slag te gaan. Derhalve vandaag laat in de middag pas de eerste stappen gezet.
Leek mij goed om eerst te oefenen op een deel van het casco waar weinig aan te vernielen is, n.l. de verfrommelde dorpel en de spatstrip. Begonnen met de goed zichtbare puntlassen aan de bovenkant en rond de B-stijl, helemaal tot aan de voet van de A-stijl. Om in de achterste wielkast-rand de lassen zichtbaar te maken de omslag blank geborsteld en het achterste stukje van de strip omgebogen, waaronder ook een tweetal punten zitten. Op een paar plekken schoot de frees er doorheen, niet de bedoeling, maar hier is dat gelukkig nog niet zo'n ramp.
Met een beetje wrikken lijkt het erop dat de plaat nu alleen nog langs de hele ondernaad kaal moet om de overige laspunten te kunnen vinden, en ook in de voorste wielkast en onderaan het oor van het binnenscherm. Nog onbekend of en hoe de dorpel rond de voet van B-stijl vast zit, maar dat wordt misschien duidelijker als de plaat ook hier blank gemaakt is.
Valt me trouwens op dat er een uitstekende coating op aangebracht is, stofbril was bepaald niet overbodig. Komend weekend maar weer verder