Allen, ik zou voor de V6 3.0 gaan.
Heb een versie uit 2004 voor lange tijd gereden, geen automaat maar schakel. Zeer goede en betrouwbare auto, probleemloos ruim over 3 ton gereden. Verbruikte nooit olie of water, olie werd om de 30.000 vervangen.
Ook een 2007 V6 gereden, altijd van genoten. Deze had wel een automaat (6 bak), heerlijke combi. Wel goed om de automaat regelmatig te laten flushen en dus olie verversen. Volgens dealer niet nodig maar deze automaten gaan regelmatig stuk (zitten ook in andere merken als bijv. Volvo en gaan daarin ook kapot).
Rij nu in een 2006 607 maar dan een 2.7 V6 diesel, niet mijn voorkeur om te dieselen maar toch iets voordeliger.
Tijdens de testrit met mijn huidige 2006 ging de automaat stuk, zeer dure reparatie, inclusief modificatie, aan het kleppenhuis zodat probleem zich niet weer voordoet.
Groetjes,
Marco
PS
Excuus voor het zomaar binnenvallen zonder voorstelronde. Wilde graag even op dit topic reageren.
Mn 607 history is bij deze bekend