Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti
Ivovanduijn schreef:Ben benieuwd of het Wim-R gelukt is. Met andere woorden als je iets vraagt en anderen doen de moeite om te antwoorden is het ook wel leuk om te vertellen hoe het gegaan is.
Wim R schreef:Sorry maar u hebt gelijk. Blijkbaar zit er een 123 ignition in. Nu moet ik nog eens verder zoeken hoe ik deze moet regelen of controleren.
Wim R schreef:Ontsteking stond goed dus ik heb er niets aan moeten veranderen.
Bedankt Abe !!
Nu op zoek naar een nieuwe benzinepomp en we kunnen terug verder sleutelen.
A.B.203 schreef:Klopt alleen is de pen 7 mm dik. Neem een lange pen en zet die in het gat en met de slinger of een sleutel op de krukas poelie langzaam rechtsom draaien tot de pen in het vliegwiel zakt. Dat is dan het vaste punt. Aansluitend contact aanzetten, proeflampje op de plus bij het verdelerhuis en de verdeler zo draaien dat het lampje net aan/uit gaat. Verdeler vastzetten en NIET vergeten de pen te verwijderen. Je zal niet de eerste zijn die gaat starten en de pen breekt of slaat vast, waarna je bij heel veel pech motor en en bak moet demonteren. De 1e cilinder staat zo op ontsteken en de volgorde van de bougiekabels is dan 1,3,4,2. Succes.
Keer terug naar 403, 203 en ouder
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten