205RJ schreef:Een 106 of 205 en LPG zie ik als een fantastische combinatie, ik rij zelf ook al 3 jaar in een 205 Generation met een LPG-installatie (en ja, ook 21 jaar en student... zo blijft veel rijden betaalbaar).
Mensen zijn altijd verbaasd als ik ze vertel dat door het lage wagengewicht de wegenbelasting hetzelfde is als bij eentje op benzine.
Grappig, ik heb laatst via RDW Open Data gekeken hoeveel 205'jes er in Nederland eigenlijk (legaal) rondrijden op LPG en dat waren er maar 9, en maar 4 Generations. Daar ben jij er dus 1 van
205RJ schreef:Ga je de LPG-installatie in de 205 zelf (deels) inbouwen, of volledig laten doen? Ben in ieder geval benieuwd naar de ervaringen en foto’s!
Zelf doen. Ik ga het samen doen met een vriend van mij die het ook in een Generation gaat doen. Er gaat een 45 liter center-filled ringtank onder komen van Poolse makelij. Dat houdt in: een ledig gewicht van 846 kg
Ik zie dat jij ook een 45 liter tank hebt.
Ik ga proberen veel foto's te maken! Zal t.z.t. wel eens een post maken met het hele proces. Er komt best veel bij kijken om alles volgens de (G3) regeltjes te doen. Je moet namelijk per sé een gasinstallatie inbouwen die lang geleden door de RDW als geregeld is bevonden, en je moet daar van de fabrikant of dealer weer een speciaal certificaat voor opvragen dat aangeeft dat de installatie geschikt is voor jouw auto. Eigenlijk bizar, je hebt tegenwoordig gewoon inbouwkits die betere emissies geven maar waar je géén belastingkorting mee krijgt.