Niet helemaal volgetankt zou best kunnen. Wil wel eens gebeuren dat na het aftanken het ding een soort van boer laat en er nog meer in kan. Zelf heb ik overigens in een volledig droog staande tank nooit meer dan 46 liter gekregen.
Ik heb een tijdje in een 205 automaat gereden en deze trok er meer benzine doorheen dan de 1.9 GTI die ik op het zelfde traject heb gereden.
Daar was niets mis met de wagen en de eerste en enige eigenaresse van de automaat gaf aan dat die altijd al veel verbruikte.
Ik heb over dit exorbitante verbruik ook van andere 205 automaat rijders gehoord.
Hoeft niets mis te zijn met met onderhoud of slijtage, kan natuurlijk wel. Het is gewoon zo dat de automaten zich de benzine meer dan goed laten smaken. Maar een zwarte pluim kan op een verkeerde afstelling duiden. Check ook even het luchtfilter. Als dit helemaal dicht zit dan krijg je ook van die prachtige pluimen.
Bij mijn 1.1 was de carburateur versleten en ook dat resulteerde in een pittig toegenomen verbruik. Ik had nog een nieuwe carb liggen en bij vergelijk kon ik opmaken dat er heel veel asjes waren die wel zeer ruim in het huis liepen. Na vervanging weer het verbruik van vroeger maar nooit dat uit de folder.
Ik kwam dit ook nog tegen in de documentatie.
In de folder uit 1988 staat bij verbruik dat de automatic pas in stadsverkeer minder verbruikt dan de GTI 1.9, mijn ervaring is dat dat ook wel klopt. Alleen was bij de automaat waar ik mee reed het verschil wel groter dan in het overzicht aangegeven. Ook de GTI 1.9 heeft bij mij nooit de opgegeven waarde kunnen halen. Ik zat bij beiden bij 100km/u al een stuk hoger. De automaat inderdaad nagenoeg 1op10 en de GTI daar een stukje onder.
Nu zijn het allemaal papieren waardes want ook mijn huidige 1.1 haalt op een tachtig weg nog geen 1op20 wat hij volgens Peugeot makkelijk zou kunnen doen.