update zaterdag 26 januari:
Mijn rode BED buiten gezet en lekker geslapen
.
.
Vanmorgen eerst de cabrio met de voorwielen op mijn oprijbokken gelierd. Dan kan ik er beter bij
Daarna de leidingen van de stuurbekrachtiging schoongemaakt want ik had de aftapbak nodig
om de motorolie af te tappen. Ahum, bleek maar 7 druppels te zijn..
Oude carterpan is gescheurd. Het zal wel een lekker
zootje op de weg geweest zijn na dat ongeval: motorolie, 2,5 meter uitlaat, reservewiel... ravage noemen ze dat toch
Carterpan vervangen. Ik had me al afgevraagd waarom er in de "Reparatietijden"tabellen 2,30 uur voor stond...
Tja dat werd snel duidelijk, de steun met spanrol en stuurbekrachtigingspomp
belet het losdraaien van 1 carterpanboutje. Bovendien kan de carterpan niet tussen die steun en de oliepomp door weggenomen worden. Zie bruine nok linksboven op onderstaande foto
Dus spanrol teruggesteld, dynamo demonteren, steun+pomp los gedraaid ( 3 M8 -boutjes ).
De mulitriem had heel veel scheurtjes, dus nieuwe gehaald bij de dealer, ook een nieuw oliefilter, degene die er op zit is geen originele. Nieuwe motorolie erin.
.
.
Het subframe blijkt ernstiger beschadigd dan gedacht, dus die wil ik ook vervangen.
Van de sloop-306XSi vanwaar ik de stuurbekrachtigingsleidingen heb gedemonteerd, zou ik die gemakkelijk kunnen demonteren, daar is de 2.0 motor al uit, en de veepoten en draagarmen waren ook al gedemonteerd. Ik moet er toch weer heen want ik heb de lange leiding van stuurbekrachigingspomp naar verdeelhuis nodig, die langs het carter loopt. De 2 leidingen die ik nu heb, heb ik niet nodig...
SUKKEL heh
Bovenste motorsteun rechts blijkt ook kapot, de motor is opgetild door het obstakel...
Zelfs een schakelstang was los geschoten.....
.
.
Toch even geprobeerd de motor te laten lopen....
tank leeg, 5 liter uit jerrycan erin, nog nix...
Ik hoor de elektrische pomp niet lopen als ik het contact aan zet..
Alle zekeringen e.d. gecontroleerd, zijn OK.
Morgen verder puzzelen. Als ze om 10 uur loopt, is gelijk de HELE buurt wakker
( dit maakt meer herrie dan een Sebring..
)
grt, Harrie ( edit: typefoutjes gecorrigeerd )