Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti
Gilletti schreef:Hehe, de 304 is nu echt KLAAR!
Spiegels zitten er eindelijk goed stevig op als ook de nieuwe binnen-deuropener-bakjes.
Weliswaar met een klein zelf aangebrachte beschadiging aan het portier maar als je er mee rijdt gebeurt er vast ook nog wel wat...
Daarna de boel eens even goed schoongemaakt en toen kwam ik er helaas wel achter dat de auto vol zit met witte stipjes.
Lijken wel opgedroogde restjes van nat-schuurwerk. Zal wel gebeurd zijn bij de polijstbeurt laatst bij de spuiter. Krijg ze er niet af, ook niet met wasbenzine o.i.d..
Morgen dus nog maar weer even terug. Komt wel goed.
Harrie schreef:
het stuur moet je wat wrikken, laat daarbij de moer nog op het einde van de schroefdraad!
Door wat axiale verbuiging ( in de buurt bij de spaken beetpakken ) komt het stuur los van de tapse splines.
Zet het stuur daarna RECHT in rijrichting, draai de moer er af en neem het stuur er af.
Nadien kun je dan het stuur terugplaatsen zodat deze weer zit zoals deze voorheen zat.
Gilletti schreef:Vandaag goed gemutst en uitgerust met broodjes en drinken naar de garage getrokken om lekker aan de automaat te sleutelen.
Een paar maanden geleden heb ik wat onderdelen laten ontroesten en opnieuw laten spuiten en dat spul moest nog in elkaar.
Ook staan er nog wat kleine klusjes op de rol, dus ik kon m'n dag wel vullen.
In de garage werd ik verwelkomd door een klein plasje olie. Denk dat de keerring van de automaatbak nu echt z'n laatste restje rubberigheid heeft verloren.
Simpel begonnen door de "nieuwe" deurpanelen met behulp van de supersponsjes van Teun schoon te maken.
Nou de naam wonderspons doet z'n naam eer aan want het ding werkt echt goed.
Toen eens de auto zelf erbij gepakt en na wat denkwerk over hoe ik het beste zonder beschadiging het schroefdraad in de nieuwe spatplaat kon plaatsen de oude er maar eens bijgepakt.
STOM STOM STOM! Blijkt het de verkeerde te zijn!
Destijds zonder na te denken een nieuwe gehaald bij het magazijn (aldaar zijn er ook geen vragen over gesteld) en laten spuiten. GROM!
De nieuwe zal wel voor een pick-up zijn ofzo.
Binnenkort dus weer terug naar Dordrecht. Wonden likken en weer doorgaan. Blijft wel zonde van het spuitwerk natuurlijk.
Dit gaat niet passen...
Dan maar verder met de richtingaanwijzer. Het stokje was afgebroken en daar wou ik dan wel even een nieuwe opzetten dan.
Uiteraard ook het verkeerde type en het stuur wou ook al niet los.... Zucht.
Boel ingespoten met WD40 en nu maar hopen dat het binnenkort beter gaat.
Iemand tips hoe ik goed kracht kan zetten zonder het stuur door midden te breken?
Was het inmiddels aardig zat. Die stomme ouwe Franse meuk, er past nooit eens wat in 1x.
Tenslotte de nieuwe matjes maar even gepast en wonderwel staan en zitten die supergoed.
Binnenkort nog maar weer eens een poging wagen...
dit ziet er uit als een goed begin van een grondige klus!pEus schreef:Door tijdgebrek is mijn laatste bericht in deze rubriek al weer van maart vorig jaar. Maar we zijn weer fanatiek aan de gang en het resultaat lijkt wel een 504 coupé Dangel
Binnenkort gaan carrosserie en onderstel voor een tijdje uit elkaar ............................
Harrie schreef:dit ziet er uit als een goed begin van een grondige klus!
Zo kom je wel in alle hoeken en gaten.
grt, Harrie
Mark schreef:@pEus: Gelukkig heb je ook nog een 504 berline (iets met een rood interieur, meen ik) waar niet zo gek veel aan hoeft te gebeuren .
Keer terug naar Techniek algemeen
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast