Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti
Harrie schreef:een defecte schokbreker komt bij Peugeot ( vooral *04-types ) "nooit" voor.
Bij de achteras van 305, 205, 405, 306 etc.,. waarbij er veel meer kofferruimte is door het
ontbreken van de schokbrekerhuizen links en rechts, liggen de schokbrekers schuin
( bijna vlak ) onder de auto. En jarenlange stilstand zoals bij deze 405 RG Break is daar
ook debet aan, denk ik..
De lagers en afdichting in de 'buis', daar waar de draagarmen in steken, is bij 205, 305, 405, 306 etc.,.
ook erg gevoelig voor vuil en vocht, de keerring gaat snel defect en vocht en pekel vernielen de naaldlagers.
grt, Harrie
Koffiemolen schreef:Vwb de montage van die schokbrekers: de brede huls wordt naar beneden gemonteerd, itt bij de 504.
Dit vangt ahw alle vocht en vuil op. Volgens mij gaan ze daarom minder lang mee.
joospeugeot schreef:als ik de keuze had dan bracht ik de auto dus niet naar je vakgarage. breng je auto of as liever naar bijv eh, de snelle leeuw of jongens die ervaringen hebben met reviseren van assen. die kunnen je ook duidelijk van te voren zeggen wat t wel en niet kan gaan kosten. of bouw de as zelf uit en breng de as weg. ik weet natuurlijk niet hoe handig je bent maar ik geloof niet dat dat nu t punt is als ik je 505 topic lees. peugeot kennende is de achteras uitbouwen niet zo veel werk maar ik heb dat zelf bij een 405 nog nooit gedaan.
joospeugeot schreef:ik weet natuurlijk niet waar je woont, maar je hebt ook de snelle leeuw in utrecht. die heeft volgens mij of een ruilas of een prijs om je as te reviseren.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten