Alles in en om het motorblok, oliepomp, waterpomp, brandstofpomp, carburatie, injectie, riemen, snaren, filters, slangen, uitlaat etc.
Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti
door stel74 » 06 jan 2006, 01:04
Hallo!
Mijn bordeauxrode Peugeot 504 uit 1972 (2,0 benzine, minder dan 100.000 kilometer op de teller) rijdt heerlijk op de snelweg, het best met snelheden tussen 140 en 160 k/m per uur. Echter, bij 50, of 80 constant en vooral bij gasgeven/loslaten op lage snelheid schokt hij nogal. (lastig bij het rijden in de stad) Als ik plank gas geef, houdt hij even in en spuit daarna vooruit. Kleppen , ontsteking en carburateur (mengselschroef) heb ik gesteld/ laten stellen. dit heeft niet geholpen. Bougiekabels en bougies heb ik ook al vervangen. Wat kan de oorzaak zijn? Wat me trouwens opvalt is dat de motor heel veel toeren maakt als ik de choke aanheb en dat de auto dan ook minder schokkerig rijdt.
Groet, Eelko!
-
stel74
-
- Berichten: 3
- Geregistreerd: 11 okt 2005, 23:26
door Bert » 06 jan 2006, 11:00
het zou kunnen dat de accelleratiesproeier lekt. Dan blijft hij "druppelen" waar het schokken door veroorzaakt wordt.
-
Bert
-
- Berichten: 1194
- Geregistreerd: 25 jun 2004, 10:04
- Woonplaats: Rotterdam
door stel74 » 06 jan 2006, 12:00
Bert schreef:het zou kunnen dat de accelleratiesproeier lekt. Dan blijft hij "druppelen" waar het schokken door veroorzaakt wordt.
Bedankt voor de snelle reactie. Een lekkende acceleratiesproeier klinkt wel heel waarschijnlijk. Heb je nog tips om te onderzoeken of het hier inderdaad aan ligt? Ik weet dat je de werking van deze sproeier kunt controleren door te voelen in de carburateur of hij een straaltje benzine inspuit bij gasgeven. Als de sproeier erg lekt zal ik op die plek benzine voelen zonder beweging van het gaspedaal, of niet?
-
stel74
-
- Berichten: 3
- Geregistreerd: 11 okt 2005, 23:26
door Bert » 07 jan 2006, 12:07
als je geen "gas" geeft, mag de sproeier niet "na"druppelen. Dus als je gas geeft spuit de accelleratiesproeier in, zodra je het gas loslaat moet hij stoppen en mag hij niet blijven nadruppelen.
-
Bert
-
- Berichten: 1194
- Geregistreerd: 25 jun 2004, 10:04
- Woonplaats: Rotterdam
Keer terug naar Motor, smeer-, koel-, brandstof- en uitlaatsysteem
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast