Bedankt Steven, ik weet niet welke kleur Herman heeft, maar zal straks even onder zijn motorkap kijken voor de kleurcode. Ik wil het zelf namelijk ook wel weten.
Aan het begin van dit topic schreef ik:
IVARIO schreef:Verbeterpunten:
Hendel linker buitenspiegel is afgebroken.
Rechter zonneklep blijft niet vastgeklikt zitten in de "dakconsole".
Klepje voor spiegeltje in linkerzonneklep ontbreekt.
Een paar van de Generation wieldoppen zijn een beetje gekrast aan de randen.
Verder kan ik eigenlijk niks bedenken.
Even een update:
Een andere linker buitenspiegel ligt inmiddels op me te wachten bij mijn moeder in Drenthe, net als een spiegeltje
PLUS klepje voor in de linker zonneklep (bedankt, Diego!).
De rechter zonneklep blijft inmiddels weer vast zitten. Ik heb de dakconsole losgehaald, zodat ik het metalen klemmetje er uit kon halen om wat te verbuigen.
Afgelopen maandag heb ik voor 7,50 euro een bijna perfecte Génération wieldop op de kop kunnen tikken. Dit ter vervanging van mijn lelijkste dop (rechtsvoor natuurlijk), die toch behoorlijk gekrast was aan de randen. De goede man had er een stuk of vijf liggen, maar op één na waren ze gekrast/beschadigd.
Gisteren de voetenmat vóór de bestuurder met carpetcleaner weer mooi gekregen en vervolgens het vierkante inzetstuk van dezelfde mat met superlijm weer vast kunnen plakken.
Inmiddels ook een werkplaatshandboek (Haynes), een vraagbaak, een folder van de 205 Génération en twee gele H4 lampjes gekocht.
Straks even de bougies vervangen (en een foto maken van het interieur voor Rob).
Ook even de rechter buitenspiegel vervangen. Er zat een gloednieuwe spiegel bij de aankoop van de auto. De vorige eigenaar vertelde dat ie eigenlijk een linkerspiegel had willen bestellen (wegens kapot hendeltje), maar dat ie de verkeerde had besteld. Het "harmonica"-rubber van de rechter spiegel is ietwat gescheurd, dus ik zal hem sowieso maar vervangen.
VRAAG 1: Moet ik hierbij ergens specifiek op moeten letten (in verband met plastic delen die gemakkelijk breken, etc.)?
Verder binnenkort nog te doen:
- Olie + filter vervangen
- Luchtfilter vervangen
- Versnellingsbakolie vervangen
- Koelvloeistof vervangen
- Eventueel de wieldopjes opnieuw spuiten, maar misschien laat ik ze ook wel zoals ze zijn: origineel.
Verder wil ik nog de motorruimte schoonmaken. Deze ziet er echt niet uit en valt compleet uit de toon bij de rest van de auto. Zo te zien is er ooit een slang met koelvloeistof gescheurd of zo.
VRAAG 2: Zijn er mensen die goede ervaringen hebben met het schoonspuiten van de motor? Of toch maar beter handmatig met wat borstels en poetsdoeken?
Welke middelen gebruiken jullie hiervoor? Ik heb dit wel eens met wasbenzine gedaan bij mijn Simcaatje.
VRAAG 3: weet iemand het bestelnummer van het Purflex-oliefilter voor de TU3 motor (1360 cc)?
Alle feedback is welkom op één of meerdere van mijn drie vragen.
Gr.
Ivar
P.S.: Grote kans dat Herman (en niet Nora) zaterdag met ons mee mag naar Marco in Sittard.