De vijfde en laatste dag was behoorlijk interessant.
Begonnen met een rit in de prachtige omgeving van Napflio. Terwijl we goed op schema lagen zien we opeens een hele stoet auto's op de andere weghelft terug rijden naar waar we vandaan kwamen
Aangezien het top 10 auto's zijn begin je toch enigzins te twijfelen, maar gewoon op ons zelf vertrouwd en doorgereden. Al snel een controle punt dus zitten goed. Dus dat zal de score flink overhoop gaan gooien en zagen ons al in de top 8 verschijnen hierdoor.
Stage iets te laat begonnen maar alle controle punten erna precies de gemiddelde snelheden gehaald wat erg lastig was met al die scherpe bochten met stijle wegen.
De mannen achter ons (plek 3 in onze klasse) waren wel goed gereden maar veel te laat aangekomen. Dus top 8 en derde in klassement, happy.
Wat schets onze verbazing tijdens de lunch... Men wil de 2 stages cancelen omdat er een foutje in het route boek stond. Het bord week af met de praktijk, maar de afstand was accuraat en ook sommige van de plaatsnamen klopte. Dus niet echt duidelijk waarom men is omgedraaid.
Uiteindelijk is besloten om de 1e timings van 2 stages te skippen, jammer maar dat is het besluit vd organisatie.
Dus alles komt aan op de nacht stage. Eerste 2 controle punten zijn we spot on, maar dan slaat het noodlot toe. We nemen een verkeerde afslag en duurt even voor we dit door hebben. Het is te donker om achteruit te rijden en te krap om om te draaien. Uiteindelijk besloten rechtstreeks naar de finish te rijden met 2x 600 straf punten als gevolg.
Dus uiteindelijk 18e geworden van de 45 teams. Niet slecht voor een 1e keer zonder dure apperatuur aanboord, alleen met gratis app en stopwatch. Maar goed blijft door je hoofd gaan, als als als als we die ene afslag goed hadden gepakt top 10 en een beker voor derde plek in onze klasse.
Vandaag richting Athene voor de prijsuitreiking.
Verstuurd vanaf mijn SM-A320FL met Tapatalk