Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti
Hjalmar504coupe schreef:Het is een drietraps automaat, in een coupe 504 uit 1978. Type C14 - 3055907, XN2 motor. Volgens "de boeken" zou er een ZF-3HP22 automaat in moeten zitten, met koppelomvormer onderdeel nr. 2001.74. Weet niet of die een lock-up heeft.
Ik heb de afstelling van de motor wat aangepast, gaat nu wel iets beter. Met name in koude staat, tot een eerste stuk rijden (met wel al motor op temperatuur), loopt het prima en val ik niet stil. Echter na 30 minuten rijden, alles dus goed warm, valt de wagen bijna / tot echt stil. Bij m'n garage moet even in z'n achteruit om in te steken en hoor ik "kedoenk" bij in de R zetten.
Is dit een aanwijzing richting probleem in de koppelomvormer? Meer problemen bij warme automaat olie?
Is het zo dat de koppelomvormer meer koppel heeft bij warmere automaat olie, daardoor meer overbrenging van de motor, met afslaan tot gevolg?
Koppelomvormer reviseren, is dat een optie ? Zag een filmpje waar een koppelomvormer open wordt gesneden op een grote draaibak.
Spoelen kwam ik ook tegen.
Of gewoon een andere kopen (hoe realistisch) ?
Bedankt voor alle tips en ervaringen!
Mvg Hjalmar.
Hjalmar504coupe schreef:Beste Risky, ca. 1200 toeren stationair, dus al wat hoger.
In de 504 documentatie (Haynes, werkplaatshandboek) weinig te vinden over de automaat, enkel handbak.
Is ergens goede info van de ZF gedocumenteerd, bv op internet? Ben nog een beetje een beginner, vind het leuk me in te lezen. Iemand tips?
Bedankt trouwens voor alle tips, werkt mooi dit forum!
Mvg,
Hjalmar.
Hjalmar504coupe schreef:Beste Risky, ca. 1200 toeren stationair, dus al wat hoger.
In de 504 documentatie (Haynes, werkplaatshandboek) weinig te vinden over de automaat, enkel handbak.
Is ergens goede info van de ZF gedocumenteerd, bv op internet? Ben nog een beetje een beginner, vind het leuk me in te lezen. Iemand tips?
Bedankt trouwens voor alle tips, werkt mooi dit forum!
Mvg,
Hjalmar.
Gebruikers op dit forum: dimi_v en 2 gasten