Dacht vandaag een snel klein klusje aan m'n 504 coupe uit te voeren. Liep helaas niet goed af.
M'n voltmeter gaf al snel zakkende waardes, zeker met groot licht aan en lage snelheid.
Nieuw accu erin en Dynamo geïnspecteerd. De koolborsteltjes van de Femsa dynamo waren schuin afgesleten, dynamo zag er verder van binnen netjes uit. Dus verdacht Dynamo daarom van lage opbrengst. Bij hogere snelheden ging de spanning omhoog. Stationair met verbruikers aan, zakte die weer in.
Nieuw koolborstel houdertje besteld voor maar een tientje, via 2CV leverancier. Rap ingebouwd, starten (wel met een typisch geluid) en lopen. Maar zag de spanningsmeter nog niet oplopen en na een 100 meter rook ik een brandlucht. Wagen aan de kant en er kwam via de automaat pook al wat rook binnen. Kap open, kwam ook wat rook bij vrij, als van verbrand rubber / kunststof. Snel de accu polen losgehaald.
Daarna de accu weer aangesloten, maar helaas niets, geen contact.
Vrees dat er een en ander is doorgebrand.
Heeft iemand iets dergelijks ook eens aan de hand gehad?
Hjalmar.