door jeroencr » 10 sep 2022, 09:20
Kun je fotos plaatsen hoe het er nu bij jou uitziet? Ik ben er ook aan bezig geweest maar ik weet niet meer precies alles en heb geen fotos.
Ook handig om welke startmotor gaat het?
Met startknop en elektrische solenoid?
met kabelbediening en de hevel richting achterkant van de auto van 203a?
Of met kabelbediening en hevel richting voorkant van de auto van 203c?
in de startmotoren met kabelbediening, daar is de plunjer van af te stellen via schroefdraad door de hendel niet te gebruiken, maar de plunjer zelf in te duwen(kan van buitenaf) en een schroef van plunjer halve slagen te verdraaien.
De koperen plaat waarover je typt(vermoed ik), is uiteindelijk bij goed contact(na afstelling zoals hierboven beschreven) op gelijk hoogte gedrukt door de plunjer als de plaat aan de + naar accu die aan de binnenkant aluminium behuizing is. Maar de plaat moet dan wel door de plunjer wat "aangeduwd" zijn, dus daarom flink richting plunjer buigen(naar voren vermoedelijk bij jou als dat het probleem is? geen idee). Als de plunjer wordt aangeduwd tot het goed elektrisch contact zal de plaat door de plunjer opnieuw verbuigen en na loslaten plunjer iets terugveren.
Naast het elektrisch contact niet vergeten ook de isolatie van de plunjer en de twee elektrische contacten daarbij controleren naar de behuizing van de startmotor. Anders stroomlekkage door aluminium behuizing en dergelijke.
Ik denk dat de koperen onderdelen niet verkrijbbaar zijn maar niets houdt ons tegen om een koperen plaatje opnieuw te zagen/dremelen/boren of een koperen bout te vijlen.
203 en 403 forever!