Hamoi. Nog een praktijk-aanvulling.
-Uiteraard eerst goed kijken/keuren. Het is niet meer je eigenste hobby-zepert
-Om vanuit Grunn' naar Betekom te gaan op de bonnefooi lijkt me geen goed plan
De Brabanders en Zeeuwen zitten wat dichterbij (van hieruit is het 380+ km.!). De
beslissing om door te gaan (dwz technies en poensgewijze, zeg maar) is een andere dan uitvoering van het ophaalplan.
-In de ouwe-bootjes-wereld hoor je bij een bepaalde groep liefhebbers (nl de mensen die verder kijken dan hun persoonlijke speeltje
) vaak de gevleugelde kreet "behoud door gebruik". Niet meteen tot de draad toe restaureren, maar zorgen dat de door stilstand veroorzaakte achteruitgang niet plaats vind
Degenen die mijn bus gezien hebben weten wat ik bedoel....
Dan kun je ook kiezen voor langzamerhand verbeteren/opknappen/restaureren. Niet vergeten dat het een werkpaard was en is. Dus niet kapot restaureren en daarna voor een beurs volspuiten met modder en in een nep-stal zetten
Gebruiks- en reparatiesporen maken het juist tot een authentiek eksemplaar
Maar wie (welke commissie
) moet daar de beslising over nemen?
- Lastig item in het hele verhaal wordt ook nog: hoe "WAARDEER" je de gewerkte/bestede uren. Soms is geinvesteerde know-how en vakkennis meer "WAARD" dat domme centen ! Elders op dit forum ook teen & tander over trug te vinden trouwens...
-Tot zover maar ff m'n oprispingen. Ouwerwetse groetz, Vanjan.